Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content

استیل‌ سازی انصاری

کارگاه استیل سازی انصاری با حدود 50 سال سابقه در حیطه عملیات فنی در خصوص استیل اعم از جوشکاری، پرداختکاری، برشگاری، پرسکاری برک و هیدرولیک و اسمبل کردن تمامی قطعات استیل اعم از ورق و لوله و پروفیل به هر شکل و زاویه و با داشتن کادری مجرب و همچنین امکانات پیشرفته ماشین افزارهای اتومات و دستی و تمامی ابزارآلات تخصصی مفتخر است در خدمت شما دوستان و همکاران عزیز باشد.

 آدرس : تهران، بازار، خيابان پامنار، پلاک ٣٥٥

مبلمان فلزی

مبلمان فلزی استیل | ویژگی‌ها، مزایا و دستورالعملهایی برای نظافتِ صحیح

مبل استیل، جدیدترین ترند مبلمان

صنعت مبلمان مدام در حال تغییر و تحول است و هر ساله طراحان آن، دنیا را با طراحی‌های زیبا و منحصر بفردشان غافلگیر می‌کنند. یکی از جدیدترین ترندهای این صنعت، مبلمان فلزی استیل است. امروزه هر کاتالوگ و مجله‌ی طراحی و دکوراسیون داخلی را که ورق بزنید، حتماً ردپایی از این مبل‌ها در گوشه‌ گوشه‌ی منازل خواهید دید. از پشت میز ناهارخوری گرفته تا در وسط هال و حتی اتاق کودک. بنابراین شاید شما هم تصمیم به خرید آنها گرفته باشید و می‌خواهید بدانید چه نکاتی را باید در زمان خرید و نگهداری از آن رعایت کنید. در ادامه بیشتر در مورد این نکات و ترفندهای نگهداری توضیح خواهیم داد.

ویژگی‌های مبلمان فلزی استیل

به طور کلی مبلمان فلزی، از استیل ضد خش ساخته شده است. این متریال، مات است و نسبت به خط و خش مقاومت بالایی دارد. بعلاوه اثر لکه‌های آب نیز روی آن باقی نمی‌ماند. در مقابل مبل‌های کرومی که آنها نیز نوعی مبل فلزی هستند، مبلمان فلزی استیل وزن سنگین‌تری دارد و نظافت آنها بسیار آسانتر است.

در واقع استیل ضد زنگ به کار رفته در مبلمان فلزی استیل، خود نوعی آلیاژ متشکل از کروم، نیکل، سیلیکون، آلومینیوم و کربن است. همین ترکیب سبب شده است که این آلیاژ نسبت به کرومِ تنها، مقاومتر بوده و آن درخشندگی کروم را نیز نداشته باشد. در نتیجه نیازی نیست نگران اثر انگشت روی آنها باشید. به دلیل فرایندهایی که در ساخت استیل انجام می‌شود، قیمت تمام شده‌ی مبلمان استیل از مبل کرومی بیشتر است.

مزیت‌های مبلمان فلزی استیل نسبت به مبلمان چوبی

همانطور که در زمان خرید خواهید دید، قیمت مبلمان فلزی استیل به مراتب از مبل‌های چوبی بسیار بیشتر است. مسلماً این تفاوتِ قیمت بی دلیل نیست. مبلمان‌های چوبی در برابر خش و خط مقاوم نیستند و همیشه این امکان وجود دارد که در اثر برخورد وسایل مختلف، یا ضربه در هنگام جابه‌جایی، پوسته‌ی روی آنها کنده شود. بعلاوه آنها نسبت به حرارت نیز مقاومتی ندارند. مثلاً اگر آنها را نزدیک بخاری قرار دهید، خواهید دید که چوب خشک شده و به احتمال زیاد دچار ترک می‌شود. بعلاوه نسبت به لکه نیز مقاوم نیستند. همچنین می‌توانند مورد هجوم حشرات نیز قرار گرفته و حتی بعد از مدتی استفاده، به صدا بیفتند.

هیچکدام از این مشکلاتِ مبل‌های چوبی، را در مبلمان فلزی استیل نخواهید دید. آنها دچار خط و خش نمی‌شوند، در برابر حرارت مقاوم‌اند؛ و هرگز نیازی نیست نگران حشرات موذی باشید. ناگفته نماند که آنها ظاهر بسیار مدرنتری نیز دارند که می‌توانند جلوه‌ی بسیار زیبایی به خانه‌ی شما ببخشند. بعلاوه نسبت به آب هم مقاوم‌اند و دچار پوسیدگی نمی‌شوند.

 

مبلمان فلزی

نظافت مبلمان استیل

همانطور که مسلم است، نظافت مبلمان فلزی استیل با مبل‌های چوبی تفاوت زیادی دارد. برای نظافت قسمت‌های استیل، شوینده‌های مخصوصی در بازار وجود دارد که می‌توانید آنها را تهیه و استفاده کنید. با این حال اگر نتوانستید آنها را پیدا کنید، نباید از شویند‌ه‌های اسیدی استفاده کنید زیرا آنها استیل را در خود حل کرده و منجر به بروز لکه‌های سیاه‌رنگ روی سطح آن می‌شوند. بعلاوه باید از کشیدن وسایل نوک تیز مثل اسکاچ‌های زبر، برس‌های فلزی و … روی سطح آن نیز خودداری کنید بعد از پایان کار هم آنها را با دستمال تمیز، خشک کنید.

در زمان نظافت مبلمان فلزی استیل باید به جهت دانه‌های آن توجه داشته باشید. درست مثل چوب و بعضی از پارچه‌ها، استیل هم دارای دانه است و آن همان رشته‌های کم نوری است که می توانید روی سطحش ببینید. اگر در جهات خلاف رشته‌های استیل، آن را تمیز کنید، نه تنها منجر به بروز خط و خش می‌شوید، بلکه باعث حرکت آلودگی‌ها به سمت این رشته و گیر افتادنشان در آنها می‌شوید که نظافت را دشوارتر می‌کند و درخشش استیل را نیز به مرور زمان از بین می‌برد.

برای تمیز کردن شوینده از روی سطح، از پارچه‌ها‌ی تمیزِ غیر ساینده استفاده کنید، ترجیحاً آنهایی که صد درصد پنبه هستند زیرا تقریباً هیچ پرزی از خود روی سطح باقی نمی‌گذارند. دستمال‌های حوله‌‌ای هم برای این کار مناسب هستند.

 

شوینده‌های خانگی برای مبلمان فلزی استیل

اگر نتوانستید شوینده‌ی مخصوص استیل را از فروشگاه‌ها تهیه کنید، می‌توانید یک شوینده‌ی مناسب در خانه برای این کار پیدا کنید. بعضی از شونده‌های مناسب برای نظافت استیل و شیوه‌ی استفاده از آنها در ادامه آمده است:

مایع ظرفشویی و روغن بچه

مایع ظرفشویی برای تمیز کردن آلودگی‌ها از روی استیل ضد زنگ، گزینه‌ی بسیار مناسبی است. نه تنها چربی‌های اضافی را از بین می‌برد، بلکه روند پرداخت را نیز ساده‌تر می‌کند. کمی از آن روی پارچه ریخته و با مقدار کمی آب مرطوب کنید. سپس سطح استیل را با آن تمیز کرده و بعد با دستمال تمیز خشک کنید. بعد کمی روغن بچه روی پارچه‌ی دیگری ریخته و استیل را با آن جلا دهید.

سرکه سفید و روغن زیتون

سرکه‌ی سفید را روی پارچه میکروفیبر بمالید، یا مستقیماً روی قسمت‌های فلزی اسپری کنید. بگذارید فقط یک لحظه بماند و سپس در جهت دانه پاک کنید. مطمئن شوید که سرکه را کاملاً از روی استیل پاک می‌کنید زیرا خاصیت اسیدی دارد. سپس یک حوله تمیز را به مقداری روغن زیتون آغشته کرده و سطح را با آن در جهت دانه‌ها صیقل دهید.

شیشه پاک کن

شیشه پاک کن را روی یک پارچه‌ی میکروفیبر اسپری کرده و با حرکت دورانی به طور یکنواخت مبلمان فلزی استیل خود را با آن پاک کنید. در نهایت آن را با یک حوله‌ی تمیز، خشک کنید.

 

مبلمان فلزی

نگهداری از مبلمان استیل

درست است که مبلمان استیل نسبت به خط و خش مقاوم است، اما نسبت به ضربه‌های محکم مقاوم نیست. بخصوص اگر پایه‌های مبل شما از میله‌های تو خالیِ استیل ساخته شده باشند. پس باید توجه ویژه‌ای در جابه‌جایی آنها داشته باشید. بعلاوه اگر کف خانه‌ی شما پارکت است از کشیدن مبل استیل روی آن خودداری کنید زیرا ممکن است باعث خط افتادن روی پارکت ‌شود. متاسفانه در بیشتر مبلمان‌های استیل، زوایای تیزی وجود دارد که ممکن است برای کودکان خطرناک باشد. پس اگر کودک کوچکی در خانه دارید روی این قسمت‌ها را بپوشانید.

سخن پایانی

مبلمان فلزی استیل، نه تنها می‌تواند ظاهر بسیار زیبایی به محیط شما ببخشد، بلکه نسبت به مبلمان‌های چوبی مقاوم‌تر است و می‌توانید سال‌ها از آنها استفاده کنید. تنها کافی است شیوه‌ی درست نگهداری و نظافت آنها را رعایت کنید تا ناخواسته به آنها آسیب نرسانید و از طول عمرشان کم نکنید. جهت خرید می‌توانید از طریق استیل سازی انصاری مشاوره بگیرید.

ارتباط با ما

همکاران ما

دسترسی به ما

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت به استیل انصاری تعلق دارد.